Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

13. 8. 2021 | Sport | Autor: Nikola Synek

AKTUALIZOVÁNO: Letošní Barumrally se pojede i okrajovými částmi Luhačovic

Vítěz ročníku 2017 Jan Kopecký na trati RZ Biskupice (foto J. Omelka)

Konec srpna je v regionu tradičně spojen se svátkem motoristického sportu, s legendární "Barumkou", která dnes nese oficiální název Barum Czech Rally Zlín. V tomto roce si ji v rámci jubilejního 50. ročníku soutěže užijí fanoušci také v Luhačovicích, respektive v okrajových částech lázeňského města. Start je v katastru sousedních Biskupic, které figurují v názvu rychlostní zkoušky, která se tu jela i v minulosti. Její trať u Luhačovic tentokrát absolvují soutěžní vozy v neděli 29. srpna, a to hned dvakrát.

"Bude to RZ 11 a RZ 14 s názvem RZ Biskupice - MOTOTECHNA, startovní časy prvního jezdce do zkoušky jsou 8:51 a 13:30. Uzavření trati proběhne 6:51 ráno a odpoledne se otevře 17:50. Mezi oběma průjezdy nebude trať otevřena. Délka měřeného úseku je 7,59km," informoval za  Evžen Gargulák z PR Agentury ZLIN PRESS production, která zajišťuje mediální servis Barum Czech Rally Zlín.

Rychlostní zkouška v okolí města Luhačovice se vrací do itineráře barumky po několikaleté odmlce. Start erzety je tradičně situován na místní komunikaci na kraji Biskupic v blízkosti železniční tratě do lázeňského města. A kudy se jede?

"Zhruba dvě stě metrů po startu přichází obtížná pasáž v prudkém stoupání s táhlou levou zatáčkou (divácké místo A). Trať pokračuje výjezdem až do divácky zajímavého průjezdu bývalým zemědělským letištěm se sérií obtížných zatáček (divácké místo B). Následuje rychlá pasáž na úzké zemědělské komunikaci včetně dvou umělých zpomalovacích retardérů a průjezdu kolem statku v Horním Dvoru. Trať pokračuje po úzké komunikaci a po průjezdu náročným lesním úsekem s "esíčkem" přichází levé odbočení po výjezdu z úzké lesní komunikace na okresní silnici," přiblížil Gargulák. Trasa erzety pak pokračuje od Luhačovic směrem ke křižovatkce, přes kterou obvykle závodní auta pokračovala rovně a do kopce směrem na Řetechov. Tentokrát ale zabočují vlevo a sjíždějí dolů směrem na Ludkovice. Ještě před touto obcí je konec rychlostní zkoušky.

Mapka letošní RZ Biskupice převzatá z oficiálního webu soutěže (https://www.czechrally.com/wcd/maps/index.html#)

(na něm jsou na mapě rozklikem k nalezení i detaily k diváckým místům na trati)